Til menighedsrådene
HR for menighedsråd

HR-rådgivning for menighedsrådene

Som arbejdsgiver for sognets ansatte kirkefunktionærer kan det være vanskeligt at holde styr på alle de love og regler, der skal tages hensyn til i et ansættelsesforhold. 

Uanset situationen er vi i stiftsadministrationen parate med den rette hjælp og rådgivning. Her har vi listet et lille udpluk af de emner, som du kan få rådgivning om i vores HR-afdeling:

  • Arbejdstilrettelæggelse (arbejdstid, rådighedstid og rammetid)
  • Disciplinære skridt eller afskedigelse
  • Ferieregler
  • Barselsregler
  • Samarbejdsaftaler
  • Referater og mødenotater i sager mellem menighedsrådene/ansatte
  • Udarbejdelse af stillingsannoncer
  • Vurdere stillingsstørrelse
  • Udarbejdelse af ansættelsesbeviser

HR-afdelingen kan kontaktes i vores åbningstid, men du kan også benytte dig af vores HR-HOTLINE, hvor en af HR-konsulenterne er klar til at rådgive dig hver onsdag mellem kl. 19-21 på tlf.: 23 35 55 90.

HR-afdelingens konsulenter er:

Lone S. Mortensen

HR-konsulent
Tlf.: 54 84 07 03
Email: LSM@km.dk

Marlene Laursen

HR-konsulent
Tlf.: 54 84 07 10
Email: MLAU@km.dk

Trine F. Paulsen

Specialkonsulent
Tlf.: 54 84 07 08
Email:TRFP@km.dk