Opdatering 20. december 2016:

Til alle kirkenetsbrugere og menighedsrådsmedlemmer

Nu har alle omsider fået adgang til deres postkasser, og brugeradministrationen fungerer igen. 

Problemet med de manglende mails, som er omtalt i meddelelsen tidligere i dag, bliver håndteret på følgende måde:

Alle, som har mistet e-mails, vil en af de nærmeste dage automatisk få tilsendt de oplysninger, som fortsat er tilgængelige: 

Afsenderadresse, modtageradresse, emnet for e-mailen samt tidspunktet for e-mailen. 
Det vil således være muligt at kontakte afsender hhv. modtager.

Kontakt supporten, hvis nogen fortsat ikke har adgang til sin e-mail.

Forklaringen på nedbruddet er en fejlagtig aktivering af brandslukningudstyret i Ateas datacenter i Tåstrup.  Skaderne var så omfattende, at der ikke var komponenter (harddiske m.m.) nok til at kunne reetablere alle systemer med det samme. Dette er årsagen til den lange løsningstid. 

Med venlig hilsen

Folkekirkens It

Torben Stærgaard

Bliv opdateret her

   

Det sker  

   
© Lolland-Falsters Stift